2010-08-21

Me and My Roommate (2007년 5원 3일)

Writing this made me miss my dormitory and Korean language class time. I miss my first roommate also, a chinese women named Liu Zhan Feng. She is 12 years older than me. However, she looks so young that I thought her age is same with me. I liked her; clean, tidy, and neat. She is soooo nice and kind. I remember I borrowed her digital camera when I went to Seoul and I broke it :(. I told her honestly that the camera fell down. She didn't get angry and I said to her that I would bring the camera to the service center and I would pay all the cost. I was really sorry for that. T_T This story tells about our difference. We were close each other but have differences in something, like favorite food, hobbies, and sleeping and waking up time. I love spicy food but she is not. I love computer games and she loves Japanese comic and animation. She woke up later than me (at that time) haha. Anyway, I am just missing her. It's been so long I've never met her, maybe more than a year. ㅠㅠ 


           나는 경북대학교 어학원에서 한국어를 배우는 인도네시아 사람입니다. 내 이름은 무띠아입니다. 나는 큰 기숙사에서 삽니다. 나와 같이 사는 친구는 중국 사람입니다. 그 친구의 이름은 리우짠펑입니다. 우리는 같이 살지만 좋아하는 것과 취미가 다름니다. 
         첫째, 좋아하는 음식이 다릅니다. 나는 매운 음식을 좋아하지만 리우짠펑은 매운 음식을 안 좋아해서 김치를 안 좋아합니다. 나는 아침에 우유를 마시고 빵을 먹습니다. 그렇지만 리우짠펑은 아침에 우유를 마시고 밥을 먹습니다. 저녁에 내가 먹는 음식은 한국 음식입니다. 그렇지만 저녁에 시간이 없어서 리우짠펑은 저녁 식사를 못 합니다. 저녁에 방에서 리우짠펑은 초코파이를 먹습니다. 
         둘째, 취미가 다릅니다. 리우짠펑은 일본 만화를 좋아하는 사람입니다. 방에 일본 만화가 많이 있습니다. 그렇지만 나는  일본 만화를 조금 좋아합니다. 나는 컴퓨터 게임을 아주 좋아해서 시간이 있고 시험이 없으면 컴퓨터 게임을 합니다. 재미있는 게임 이름이 "더 심즈'입니다. 
         셋째, 일어나는 시간과 자는 시간이 다릅니다. 나는 아침에 일찍 일어나는 사람입니다. 매일 아침 다섯 시쯤에 일어나서 일곱 시쯤에 아침 식사를 합니다. 그렇지만 리우짠펑은 늦게 일어나는 사람입니다. 매일 아침 보통 여덟 시쯤에 일어나서 기숙사 식당에 가고 어학원에 갑니다. 저녁에 역사 수업이 있어서 리우짠펑은 방에도 늦게 돌아옵니다. 그래서 리우짠펑은 늦게 잡니다. 리우짠펑이 자는 시간은 밤 한 시쯤입니다. 리우짠펑과 나는 다른 것이 많지만 친한 친구입니다.

No comments: